Logo: BIP

Kalendarz wydarzeń



Komunikaty

Informacja o nieopłaconych grobach

  • 21-03-2023
  • Autor: Ewa Łysiak
  • drukuj
Wójt Gminy Bojadła informuje, że zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych, oraz art. 4 ust 1 pkt 2 ustawy z 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej, wszystkie groby na cmentarzu podlegają opłatom.
 
Prosimy o terminowe opłaty związane z utrzymaniem grobów.
 
Informacji o grobach i opłatach można uzyskać w Urzędzie Gminy Bojadła pokój na 2a, lub telefonicznie 68 329 76 01.

Załączniki

Zapraszamy

Kontrole w Klenicy 31 maja do 30 czerwca 2023

W najbliższym czasie  przewiduje się następujące kontrole:
31 maja  2023 do 30 czerwca 2023–miejscowość  Klenica
Kontrole będą odbywały się w godzinach 9:00 – 14:00.
 
W związku z powyższym każdy właściciel powinien:
– posiadać umowę z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przez Wójta Gminy Bojadła,
– gromadzić dowody potwierdzające uiszczenie opłaty za te usługi. Zarówno umowę, jak i dowód opłaty, trzeba okazać podczas kontroli. Należy pamiętać, że posiadane rachunki, faktury VAT muszą potwierdzać regularność wywozu nieczystości ciekłych.
Częstotliwość wywozu nieczystości ciekłych powinna uniemożliwiać wypływ nieczystości ze zbiornika oraz zapewniać ciągłość korzystania ze zbiornika. Przepisy wymagają, by zbiornik był opróżniany adekwatnie do zużycia wody, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
Wobec powyższego prosimy właścicieli nieruchomości o przygotowywanie powyższych dokumentów.
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy pamiętać o obowiązku pozbywania się z nich osadów ściekowych (zgodnie z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków). Fakt ten również musi zostać odpowiednio udokumentowany. Trzeba posiadać umowę na wywóz osadów ściekowych oraz dowody uiszczania opłaty za ww. usługę. Eksploatację przydomowej oczyszczalni ścieków o wydajności nie przekraczającej 7,5 m3/d należy dodatkowo zgłosić do Urzędu Gminy.
Osoby, które mają możliwość stawienia się na kontrole w Urzędzie z wymaganymi dokumentami, proszę o  kontakt telefoniczny 68 329 76 01 w celu umówienia dogodnego terminu.
 
Wójt Gminy Bojadła
/-/  Krzysztof Gola

„Między Nami Pokoleniami”

PROJEKT pt. "MIĘDZY NAMI POKOLENIAMI" to najnowszy projekt naszego Stowarzyszenia, którego celem jest budowanie pozytywnego wizerunku starości i starzenia się oraz rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie wiedzy nt. zdrowego trybu życia, aktywnego spędzania czasu i integracji społecznej.
 
Więcej informacji o projekcie znajdziecie Państwo na załączonym plakacie, na stronie internetowej
Realizatorem projektu jest Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Między Odrą a Bobrem

Plan kontroli zbiorników bezodpływowych

Ogłoszenie dotyczące kontroli zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Bojadła
Plan kontroli
Lp.
Kontrolowany:
Właściciele nieruchomości
położonych na terenie Gminy
Liczba
planowanych
kontroli
Kontrolujący
Termin kontroli
 
1
Susłów, Sosnówka, Pólko
30
 
 
 
 
Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Bojadła
 
II kwartał 2023 
2
Klenica, Kliniczki
80
3
Bojadła, Karczemka
60
 
III kwartał 2023 
4
Siadcza, Przewóz
40
5
Bełcze
40
IV kwartał 2023 
6
Kartno
30
7
Młynkowo, Pyrnik
95
I kwartał  2024
8
Nieruchomości, nie skontrolowane wg harmonogramu
 
II kwartał  2024
 
W najbliższym czasie  przewiduje się następujące kontrole:
16 maja 2023 – Susłów
18 maja 2023 – Pólko
22 maja 2023 – Sosnówka
Kontrole będą odbywały się w godzinach 9:00 – 14:00.
W związku z powyższym każdy właściciel powinien:
– posiadać umowę z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przez Wójta Gminy Bojadła,
– gromadzić dowody potwierdzające uiszczenie opłaty za te usługi. Zarówno umowę, jak i dowód opłaty, trzeba okazać podczas kontroli. Należy pamiętać, że posiadane rachunki, faktury VAT muszą potwierdzać regularność wywozu nieczystości ciekłych.
Częstotliwość wywozu nieczystości ciekłych powinna uniemożliwiać wypływ nieczystości ze zbiornika oraz zapewniać ciągłość korzystania ze zbiornika. Przepisy wymagają, by zbiornik był opróżniany adekwatnie do zużycia wody, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
Wobec powyższego prosimy właścicieli nieruchomości o przygotowywanie powyższych dokumentów.
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy pamiętać o obowiązku pozbywania się z nich osadów ściekowych (zgodnie z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków). Fakt ten również musi zostać odpowiednio udokumentowany. Trzeba posiadać umowę na wywóz osadów ściekowych oraz dowody uiszczania opłaty za ww. usługę. Eksploatację przydomowej oczyszczalni ścieków o wydajności nie przekraczającej 7,5 m3/d należy dodatkowo zgłosić do Urzędu Gminy.
Osoby, które mają możliwość stawienia się na kontrole w Urzędzie z wymaganymi dokumentami, proszę o  kontakt telefoniczny 68 329 76 01 w celu umówienia dogodnego terminu.
Wójt Gminy Bojadła
/-/  Krzysztof Gola

II Ogólnopolskie Targi Organizacji Pozarządowych

Największe wydarzenie dla organizacji pozarządowych w Polsce odbędzie się w Kielcach!

Już w czerwcu odbędą II Ogólnopolskie Targi Organizacji Pozarządowych NGO-EXPO.

Drugą edycję targów NGO-EXPO zaplanowano na 29-30 czerwca. Tak jak w zeszłym roku, wielkie święto społeczników odbędzie się w Targi Kielce S.A.

Wszystkie informacje o rejestracji gości i wystawców, a także aktualności dostępne są na stronie: https://targingo.pl

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny!

Głównym organizatorem wydarzenia jest Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Wydarzenie objął Patronatem Honorowym Wiceprezes Rady Ministrów Prof. Piotr Gliński.

Ogólnopolskie Targi Organizacji Pozarządowych NGO-EXPO będą platformą do wymiany doświadczeń dla przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz przyczynią się do poszerzenia wiedzy na temat działalności organizacji pozarządowych i poznania wszelkich przejawów aktywności społecznej.

Współorganizatorami wydarzenia są: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Fundacja imienia Stefana Artwińskiego oraz Fundacja Muza Dei

Partnerami Ogólnopolskich Targów Organizacji Pozarządowych NGO-EXPO są: Spółdzielnia Socjalna Tropem Przygody, Ogólnopolski Związek Kół Gospodyń Wiejskich oraz Świętokrzyska Rada Działalności Pożytku Publicznego.

 

 

Dofinansowania PFRON do turnusów rehabilitacyjnych oraz przedmiotów ortopedycznych

Turnusy rehabilitacyjne - dofinansowanie PFRON
 
Turnusy rehabilitacyjne przeznaczone są tylko dla osób z niepełnosprawnościami i nie są tym samym co pobyty w sanatoriach dofinansowane z NFZ.
Turnusy mobilizują do kontaktów z otoczeniem i do samodzielnego funkcjonowania oraz pobudzają rozwój osobisty. Szczególną wagę przykłada się do aktywności społecznej
i zorganizowanych działań grupowych obok poprawy stanu zdrowia w ramach rehabilitacji leczniczej.
 
Jak i gdzie złożyć wniosek?
 
Preferowaną formą składania wniosków jest forma elektroniczna.
Złożenie wniosku przez Internet, w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW) https://sow.pfron.org.pl/, jest szybsze i mniej czasochłonne oraz pozwala na uniknięcie kolejek, które wiążą się z wizytą w urzędzie.
Aby złożyć wniosek w SOW należy posiadać podpis kwalifikowany lub profil zaufany oraz adres e-mail.
Założenie profilu zaufanego jest bardzo proste i jest możliwe za pomocą bankowości elektronicznej lub na stronie rządowej pod adresem:
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Składając wniosek możesz też liczyć na pomoc pracowników Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie w województwie lubuskim. 
 
Przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz sprzęt rehabilitacyjny - dofinansowanie PFRON
 
Przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze ujęte są w katalogu, który jest załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie.
Znajdziesz tu limity finansowania każdego przedmiotu w ramach ubezpieczenia pokrywane przez Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) oraz wysokość udziału własnego wnioskodawcy
w kosztach zakupu.
 
Jak i gdzie złożyć wniosek?
 
Preferowaną formą składania wniosków jest forma elektroniczna.
Złożenie wniosku przez Internet, w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW) https://sow.pfron.org.pl/, jest szybsze i mniej czasochłonne oraz pozwala na uniknięcie kolejek, które wiążą się z wizytą w urzędzie.
Aby złożyć wniosek w SOW należy posiadać podpis kwalifikowany lub profil zaufany oraz adres e-mail.
Założenie profilu zaufanego jest bardzo proste i jest możliwe za pomocą bankowości elektronicznej lub na stronie rządowej pod adresem:
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Składając wniosek możesz też liczyć na pomoc pracowników Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie w województwie lubuskim.
 
Skontaktuj się z właściwym Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie:
 
1. PCPR w Gorzowie Wlkp.: 66-400 Gorzów Wlkp. ul. Pankiewicza 5-7, tel. 95 733 04 60 e-mail: pcpr@powiatgorzowski.pl
2. GCPR w Gorzowie Wlkp.: 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Walczaka 42, tel. 95 715 13 65 e-mail: sekretariat@gcprgorzow.pl
3. PCPR w Krośnie Odrzańskim: 66-600 Krosno Odrzańskie, ul. Piastów 10 B, tel. 68 383 02 05;e-mail: sekretariat@pcpr.powiatkrosnienski.pl
4. PCPR w Międzyrzeczu: 66-300 Międzyrzecz, ul. Przemysłowa 2, tel. 95 742 84 71 e-mail: sekretariat@pcprmiedzyrzecz.pl
5. PCPR w Nowej Soli: 67-100 Nowa Sól, ul. Staszica 1A, tel. 68 457 43 34 e-mail:pcpr@powiat-nowosolski.pl
6. PCPR w Słubicach: 69-100 Słubice, ul. Sienkiewicza 28, tel. 95 758 21 40 e-mail: pcpr@powiatslubicki.pl
7. PCPR w Drezdenku: 66-530 Drezdenko, ul. Kościuszki 31, tel.  95 763 70 42 e-mail: sekretariat.pcpr@pcprdrezdenko.pl
8. PCPR w Sulęcinie: 69-200 Sulęcin, ul. Daszyńskiego 49, tel. 95 755 07 53 e-mail: pcpr@pcprsulecin.pl
9. PCPR w Świebodzinie: 66-200 Świebodzin, ul. Żaków 3, tel. 68 475 53 52 e-mail: biuro@pcpr.swiebodzin.pl
10. PCPR we Wschowie: 67-400 Wschowa, Plac Kosynierów 1 C, tel. 65 540 17 59 e-mail: pcprwschowa@o2.pl
11. PCPR w Zielonej Górze: 65-057 Zielona Góra, ul. Podgórna 5, tel. 68 452 75 52 e-mail: sekretariat@pcpr.powiat-zielonogorski.pl
12. MOPS w Zielonej Górze: ul. Długa 13, 65-401 Zielona Góra, tel. 68 411 51 17, e-mail: biuro@mops.zgora.pl
13. PCPR w Żaganiu: 68-100 Żagań, ul. Śląska 1, tel. 68 477 77 71, e-mail: sekretariat@pcpr.zagan.pl
14. PCPR w Żarach: 68-200 Żary, ul. Artylerzystów 6, tel. 68 363 06 84, e-mail: pcpr@pcprzary.pl
 

Ogłoszenie dotyczące kontroli zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy Bojadła

Wójt Gminy Bojadła informuje, że zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297) prowadzi się ewidencję:
 
1. Zbiorników bezodpływowych w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
2. Przydomowych oczyszczalni ścieków w celu kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych oraz w celu opracowania planu rozwoju sieci kanalizacyjnej;
3. Umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.
 
Na podstawie art. 9u ww. ustawy Wójt sprawuje kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów ustawy przez mieszkańców i przedsiębiorców. Mając powyższe na uwadze pracownicy Urzędu Gminy w Bojadłach rozpoczną kontrole nieruchomości w zakresie kontroli zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami właściciele nieruchomości niepodłączonych do systemu kanalizacji sanitarnej obowiązani są w razie kontroli do udokumentowania sposobu pozbywania się z ich terenu nieczystości ciekłych.
W związku z powyższym każdy właściciel powinien:
– posiadać umowę z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przez Wójta Gminy Bojadła,
– gromadzić dowody potwierdzające uiszczenie opłaty za te usługi. Zarówno umowę, jak i dowód opłaty, trzeba okazać podczas kontroli. Należy pamiętać, że posiadane rachunki, faktury VAT muszą potwierdzać regularność wywozu nieczystości ciekłych.
Częstotliwość wywozu nieczystości ciekłych powinna uniemożliwiać wypływ nieczystości ze zbiornika oraz zapewniać ciągłość korzystania ze zbiornika. Przepisy wymagają, by zbiornik był opróżniany adekwatnie do zużycia wody, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
 
Wobec powyższego prosimy właścicieli nieruchomości o przygotowywanie powyższych dokumentów.
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy pamiętać o obowiązku pozbywania się z nich osadów ściekowych (zgodnie z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków). Fakt ten również musi zostać odpowiednio udokumentowany. Trzeba posiadać umowę na wywóz osadów ściekowych oraz dowody uiszczania opłaty za ww. usługę. Eksploatację przydomowej oczyszczalni ścieków o wydajności nie przekraczającej 7,5 m3/d należy dodatkowo zgłosić do Urzędu Gminy.
 
Warto wiedzieć, że każdy właściciel nieruchomości zlokalizowanej przy istniejącej sieci kanalizacyjnej ma obowiązek się do niej przyłączyć. Wynika to wprost z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest już wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych.
 
Właściciele nieruchomości, którzy nie spełnili obowiązków wynikających z ustawy, tj. nie podpisali umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadu z przydomowych oczyszczalni ścieków – powinni to uczynić niezwłocznie.
 
Kontrole rozpoczną się od maja 2023 r., będą odbywały się zarówno terenowo jak i w siedzibie Urzędu Gminy Bojadła w pokoju nr 2a. Osoby, które mają możliwość stawienia się na kontrole w Urzędzie z wymaganymi dokumentami, proszę o  kontakt telefoniczny 68 329 76 01 w celu umówienia dogodnego terminu.

Ogłoszenie konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Edukacyjnego w Bojadłach

Załączniki

Zebranie odnośnie scalania gruntów w Klenicy

Wójt Gminy Bojadła informuje właścicieli nieruchomości zlokalizowanych w obrębie Klenica, iż w dniu 14 kwietnia 2023 r. o godz. 18.00. w Sali Wiejskiej w Klenicy odbędzie się zebranie wiejskie. Przedmiotem zebrania będzie omówienie kwestii związanych ze scaleniem gruntów w miejscowości Klenica.
 
Wójt Gminy Bojadła
/-/ Krzysztof Gola
1 2 3 4 5 6 ... 20